Fernando Alonso, és Formula-1, Rajongói Weboldal!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Még Mindíg;Alonso

 

 
 
 
 
 
 
 (:FRISS HÍREK NEKTEK, AZ OLDALRÓL :)
Sziasztok kedves olvasók! Sokat gondolkoztam azon az elméleten, hogy az oldalt hogyan fejlesszem tovább, hiszen nagy tettre készülök, méghozzá nem is kicsivel, erről majd, a közeljövőben tudni fogtok, hiszen megosztom veletek, beszámolómat. Kedves látogatók, kérnélek titeket, legyetek türelmesek, és nézzetek vissza hamarosan, hiszen meglepetésben lesz részetek! Üdvözlettel: Christian
írta: Christian; időpont: 2010. Augusztus 13..

 
Menü
 
Weblap Bejegyző
 
Fernando Alonso
 
Formula-1
 
Versenyzők 2010
 
Csapatok 2010
 
Helyszínek 2010
 
Versenyzők Oldalai
 
Csapatok Oldalai
 
Egyszerű 2
 
Pályafutása

http://topnews.in/files/alonso_1.jpg

  Fernando Alonso

Fernando Alonso Díaz (Oviedo, 1981. július 29. – ) spanyol autóversenyző, 2005 valamint 2006 Formula-1-es világbajnoka, egyben az eddigi második legfiatalabb (Lewis Hamilton után) és egyetlen spanyol nemzetiségű Formula–1-es világbajnok.

Pályafutás

A Formula–1 előtt

Alonso egy kétgyermekes családban született Spanyolország Asztúria tartományában. Édesanyja egy áruházban dolgozott, édesapja robbantási szakértő volt egy bányában. Van egy nővére, Lorena. Fernando Alonso édesapja, José Luis amatőr gokart versenyző volt, aki szerette volna, ha gyermekei is osztoznak szenvedélyében. Épített egy kis, Formula–1-es autót formázó gokartot akkor nyolc esztendős lányának, aki azonban nem mutatott érdeklődést a sport iránt. Fiának, az ekkor három esztendős Fernandónak azonban megtetszett a gokartozás és ez meg is határozta a jövőjét. Innentől kezdve édesapja különböző spanyolországi gokartversenyekre nevezte be fiát, s Fernando általában sikeres is volt. Alonso nyert három spanyol gokart bajnokságot (1994, 1996, 1997), második helyezést szerzett a Gokart Európa-bajnokságon és 1996-ban megnyerte a Junior Gokart Világbajnokságot. Alonso 1999-ben kezdett el autókkal versenyezni a Formula Nissan Open sorozatban. Ekkor találkozott az egykori spanyol Formula–1-es versenyzővel, Adrián Camposszal, aki a menedzsere lett. Alonso megnyerte a bajnokságot, 2000-ben pedig a Forma-3000-ben folytatta pályafutását. Ebben a sorozatban egy futamot nyert (Spa-Francorchamps) és a bajnokság negyedik helyén végzett.

A Formula–1-ben

Debütálás a Minardival - 2001

Teljesítménye nyomán felfigyelt rá a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és menedzseri szerződést kötött vele 2000 decemberében. Briatore rögtön be is juttatta Alonsót a Formula–1-be, így a spanyol versenyző a 2001-es szezont – mindössze 19 évesen – már mint a Minardi csapat versenyzője kezdhette meg. A Minardi a mezőny leggyengébb autója volt, és Alonso nem tudott vele pontot szerezni, de az edzéseken rendre csapattársa előtt végzett, többször erősebb autókat megelőzve. Debütáló évének legnagyobb eredménye, hogy Formula–1-es tapasztalatokra tehetett szert egy viszonylag nyomás nélküli környezetben.

Tesztpilótáskodás a Renault-nál - 2002

2002-ben menedzsere, Flavio Briatore úgy döntött, hogy a Renault-hoz viszi Alonsót, mint tesztpilótát. Alonso nem örült annak, hogy nem versenyezhet, ám Briatore úgy ítélte meg, hogy hasznos lesz a fiatal versenyző számára, ha egy évig ismerkedik a csapattal és az autóval, mielőtt versenyzői állást kapna.

Visszatérés versenyzőként - 2003-2004

2003-ban a versenyzési lehetőséget meg is kapta a spanyol versenyző a Renault-nál, ahol az olasz Jarno Trulli volt a csapattársa. Alonso a Maláj Nagydíjon megszerezte az első rajtkockát, amivel ő lett a Formula–1-es történelem addigi legifjabb pole pozíciósa – Rubens Barrichello rekordját döntve meg. Később a szezon során, a Magyar Nagydíjon pályafutása első futamgyőzelmét is learatta – ez szintén rekord volt: Bruce Mclarentől vette át a legfiatalabb futamgyőztes címet. A szezon végén Alonso 55 pontjával hatodik volt a világbajnoki pontversenyben. (2008. szeptember 13-án Monzábam döntötte meg pole pozíciós rekordját Sebastian Vettel, aki a vasárnapi futamon a legfiatalabb futamgyőztes címét is átvette Alonsótól). Jellemző volt az RS23 kódjelű motor megbízhatatlansága, jól példázza ezt, hogy öt kiesésből négy motorhiba volt, illetve a Francia Nagydíjon előbb Alonso, majd két körrel később csapattársa, Trulli esett ki motorhiba miatt. A 2004-es szezonban nem nyert versenyt – csapattársa, Jarno Trulli azonban győzött Monacóban. Általában véve is a szezon elején Trulli tette az erősebb Renault-pilóta benyomását. Az év második felében azonban Trulli eredményei egyre gyengébbek lettek, végül három futammal a szezon vége előtt elbocsátották a csapattól, noha ekkor még több ponttal rendelkezett a világbajnoki pontversenyben, mint Alonso. 59 ponttal végül Alonso a világbajnokság negyedik helyét szerezte meg. Az R24-es autó már megbízhatóbb volt, mert öt kiesése volt, ebből Kanadában műszaki hiba miatt, Belgiumban motorhiba miatt esett ki.

Az első világbajnoki cím – 2005

2005-ben Giancarlo Fisichella lett Alonso csapattársa a Renault-nál és megnyerte a szezon első futamát Ausztráliában. Alonso a harmadik helyen végzett. Ezt követően a spanyol három futamot nyert sorozatban (Malajzia, Bahrein, San Marino), s fölényes vezetést szerzett a világbajnoki pontversenyben. A szezon során még négy versenyt nyert (Nürburgring, Magny-Cours, Hockenheim, Sanghaj) és Brazíliában bebiztosította a világbajnoki címet. Alonso 24 évesen és 59 naposan a Formula–1 eddigi történetének legfiatalabb világbajnoka lett, Michael Schumachert maga mögé utasítva, aki addig zsinórban öt, összesen hét világbajnoki címet szerzett. A szezon során a Mclaren-Mercedes versenyzője, Kimi Räikkönen került a legközelebb ahhoz, hogy veszélyeztesse Alonso elsőségét, ám a McLaren gyakori megbízhatósági problémái miatt sosem alakult ki igazán éles helyzet kettejük között sem a világbajnoki pontversenyben, sem pedig a versenypályán. Räikkönen két alkalommal is Alonso elől esett ki a versenyből (Nürburgring, Hockenheim) és számos alkalommal kellett motorcsere miatt a mezőny közepéről indulnia. Alonso végül 21 ponttal verte meg Räikkönent a világbajnokságban (133 pont 112 pont ellenében). Alonso jellemzője a szezon során a megbízható, egyenletes, ugyanakkor a kockázatot kerülő versenyzés volt – amit talán a legjobban az a jelenet példáz, amikor a Brazíl Nagydíjon védekezés nélkül hagyta maga mellett elmenni Juan Pablo Montoyát. Alonso végig a világbajnoki címet szem előtt tartva versenyzett, és ezért sokszor nem törekedett a futamgyőzelemre, hanem inkább a biztos célba érkezésre és pontszerzésre koncentrált, hiszen a szezon elején megszerzett előnye (amikor a McLaren még gyengélkedett) és a McLaren későbbi műszaki hibái nem tették szükségessé, hogy támadjon. A szezon utolsó két versenyén, amikor már bebiztosította világbajnoki címét, és nem volt komoly kockázata a manővereknek, Alonso agresszívebbé vált, s ennek köszönhetően a Japán Nagydíjon a 16. helyről indulva a harmadik helyen végzett – emlékezetes módon megelőzve az egyre romló gumikkal küzdő Michael Schumachert az R130-kanyarban. A Kínai Nagydíjon a Renault a csapatvilágbajnoki címet is bebiztosította Alonso futamgyőzelmével és Fisichella „hátvédmunkájával” (az olasz sokáig feltartotta a két McLarent, ezzel téve lehetővé Alonso számára, hogy előnyre tegyen szert). A 2005-ös szezont követően Alonso számos kitüntetésben részesült, különösen hazájában, ahol egy külön kifejezést is alkottak az ifjú Formula–1-es pilótát körülvevő rajongásra: "Alonsomania". A versenyző 2005 végén megkapta az „Asztória Hercege díjat”. 2005. december 19.-én Alonso váratlanul bejelentette, hogy 2007-től a Mclaren-Mercedesnél folytatja Formula–1-es pályafutását.

A második világbajnoki cím - 2006

Alonso tehát egy évig még Briatore vezetésével versenyzett. A szezon során nyert hét futamot (Sakhír, Melbourne, Catalunya, Silverstone, Monaco, Montreal, Suzuka) hét második helyet (Sepang, Imola, Nürburgring, Magny-Cours, Istanbul, Shanghaj, Interlagos), nem volt harmadik, negyedik, de kétszer volt ötödik (Indianapolis, Hockenheim). Érdekes futama volt az imolai, mert az egész versenyen 2 másodperces hátrányon belül autózott Michael Schumacher mögött, de előzni nem tudott. A Török Nagydíjon is ez történt, de ott megelőzte a Ferrari pilótáját, és a Japán Nagydíjon gyakorlatilag el is dőlt a vb, hiszen Alonso úgy lett első, hogy ellenfele előle motorhiba miatt kiesett. Az év végén visszavonuló Schumacher ekkor már csak úgy lehetett világbajnok, ha Brazíliában megnyeri a versenyt, Alonso pedig nem szerez pontot. Végül Alonso második lett, Schumacher pedig élete egyik legjobb futamán az utolsó helyről felzárkózva a 4. helyet érte el, többek között Räikkönent, Fisichellát, Barrichellót, és Heidfeldet is megelőzve. Alonso így kétszeres világbajnok lett 134 pontot gyűjtve. Schumacher 121 pontot szerzett, 13 ponttal kevesebbet, mint Alonso. A Brazil Nagydíj után érzékenyen megköszönte a csapatnak a lehetőségeket és a nagyszerű munkát.

Zivataros kitérő a McLarennél - 2007

Alonso a brit Mclaren-Mercedes csapatnál folytatta pályafutását. A szezon során kétszer indult pole pozícióbol (Monaco, Monza) és négy verseny nyert (Sepang, Monaco, Nürburgring, Monza). Alonsonak számos konfliktusa akadt csapatával és újonc csapattársával, Lewis Hamiltonnal. Ellenségeskedésüket jól példázza a Magyar Nagydíj időmérő edzése, ahol Alonso feltartotta a boxban Hamiltont, miután az nem teljesítette a csapatutasítást. Bár Alonso a kvalifikáció utolsó pillanataiban megfutotta a győztes időt, manőveréért 5 helyes rajtrácsbüntetést kapott, míg Hamiltont nem büntették meg, így övé lett a pole pozíció. A versenyt Hamilton nyerte, Alonso végül a 4. helyre kapaszkodott fel, nagyot csatázva Nick Heidfelddel, akit azonban nem tudott megelőzni. A szezonzáró Brazíl Nagydíj előtt, a két McLarenes pilótán kívül még a Ferraris rivális Räikkönennek is volt esélye a vb-címre, ám a 7 pontos hátránya volt. Végül, köszönhetően Hamilton verseny eleji hibáinak és a ferraris csapattárs, Felipe Massa segítségének, Räikkönen megcsípte a címet, mindössze egy összetettbeli ponttal megelőzve a két McLarenest. Fernando Alonso 109 pontot szerzett az idény során, ugyanannyit, mint csapattársa, de mivel Hamilton többször végzett második helyen, ezért ő szerezte meg a Vb 2. helyét, Alonso bronzérmes lett. 2007. december 10-én bejelentették, hogy Alonso 1+1 éves szerződést írt alá a Renault csapattal. 2008-ban korábbi sikereinek színhelyén az újonc Nelson Piquet Jr. a csapattársa.

Ismét a Renault-nál - 2008

2008-ban az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon kaotikus körülmények közt a 4. helyen végzett a Renault volánjánál ülve, a 11. helyről rajtolva. Malajziában a 8. lett, 1 pontot szerezve. A Bahreini Nagydíj második körében összeütközött előző évi csapattársával, Lewis Hamiltonnal, és a sérült autóval csak a pontot nem érő 10. helyen ért célba. Az első versenyek során többször bírálta az autó teljesítményét, amely valóban elmaradt a 2006-os, de még a 2007-esétől is. A Bahreini Nagydíjat követő háromhetes szünetben a csapat jelentős változtatásokat eszközölt a konstrukción, amiket a Formula–1-es csapatok a Spanyol Nagydíjat megelőző kollektív barcelonai tesztjén próbáltak ki először. A legszembetűnőbb változtatás a Red Bull csapat által is bevezetett, a motor fölött hosszan hátranyúló légterelő elem volt, amitől jobb stabilitást várták. A Spanyol Nagydíj szabadedzésein érezhető volt a javulás, bár a fő riválisokétól így is elmaradt az autó teljesítménye. Az időmérő edzésen Alonsónak sikerült az előkelő második rajthelyet megszerezni. Ehhez kevesebb üzemanyaggal kellett kezdeni a versenyt, ami rövid első szakaszt és legjobb esetben 5.-7. helyet jelentett. A versenyen azonban a motor elromlott és Alonso hazai közönség előtt kiesett. Csapattársa, Piquet sem tudta befejezni a versenyt, a Renault nagy csalódására. A Török Nagydíjon 7. helyről indulva 6. lett Monacóban ismét a hetedik helyre kvalifikálta magát, 10 hellyel előrébbre, mint Piquet. Az esős versenyen az elsők között váltott száraz gumikra, ahogy a pálya alkalmasnak tűnt erre, de a taktika nem jött be és sok időt veszített. Végül körhátrányban, a pontot nem érő 10. helyen fejezte be a versenyt. A Kanadai Nagydíjon a 4. helyről indulhatott, de a rajtnál egy helyet visszacsúszott. Később feljött a 3. helyre, és támadta Heidfeldet, de a sebességváltó hibája miatt a falnak ütközött. Franciaországba, a csapat hazai versenyére új fejlesztésekkel érkezett a Renault. Sikerült megnyerniük a 2. és 3. szabadedzést, és az időmérő edzésen is jól szerepeltek. Alonso Hamilton rajtbüntetése miatt a 3. helyről indulhatott a futamon, de visszacsúszott, amikor a korai első boxkiállása után nagy forgalomba került. Nem sokkal a leintés előtt a 7. helyen autózott, amikor az egyik lekörözött Force India-versenyző miatt lecsúszott a versenyívről, és a közvetlenül mögötte autózó csapattársa megelőzte. A nyolcadik helyéért járó egy pont az 500. volt pályafutása során. Piquet először szerzett pontot és végzett Alonso előtt a szezonban. A világbajnokságban Alonso maradt kilencedik Az esős Brit Nagydíj időmérőjén a 6. helyet szerezte meg, de a futamon első kerékcseréjekor nem kapott új esőgumikat. Nemsokára nagyon szakadni kezdett az eső, és a kopott gumikon lassú volt, ezért újra a boxba kellett jönnie. A versenyt szintén a hatodik helyen fejezte be. A Német Nagydíj időmérőjén újra jól ment: 5. lett, és a többiekhez hasonló mennyiségű üzemanyaggal. Viszont a versenyen egyre hátrébb csúszott, sok előzési kísérlete sikerült balul, végül csak a 11. helyen ért célba. Csapattársa szerencsés boxtaktikával megszerezte a Renault idei első dobogóját. A Magyar Nagydíjon a 7. rajtkockából rajtolva a negyedik lett, így megelőzte Webbert a világbajnokságban. Mindkettőjüknek 18 pontja volt, de Alonso kétszer is negyedik lett, míg Webber csak egyszer. Piquet hatodik helyének köszönhetően a Renault is megelőzte a Red Bullt a csapatok versenyében. Második hazai versenyén, Valenciában, az Ausztrál Nagydíj, óta először nem tudott bejutni a Q3-ba, így csak a 12.helyről rajtolhatott. A verseny az első körben Nakadzsima Kazuki nekiment Alonsonak, aki elvesztette a hátsó szárnyát, így a boxba még behajtott, de onnan már nem hajtott ki. Piquet 11. lett. Belgiumban beállította idei legjobb helyezését, a 4. helyet, Piquet azonban kiesett, de a Toyota nem szerzett pontot, így megfelezték hátrányukat velük szemben. Az Olasz Nagydíjon Alonso 4. Piquet 10. lett, a Toyoták most is nulláztak, így a Renault beérte őket. A Formula–1 első éjszakai versenye, a Szingapúri nagydíj nem sok jóval kecsegtett, hiszen az időmérő második etapjában elromlott a benzinpumpa Alonso autójában, így csak a 15. helyről várhatta a versenyt. A rajtnál három helyet lépett előre. A 14. körben Nelsinho Piquet falhoz csapta az autóját, így a már korábban első tankolását megejtő Alonso óriási előnybe került az előtte autózókkal szemben. Fernando hamarosan az élen találta magát, sőt akkora előnyt autózott ki, hogy második kiállása után is simán az élre tért vissza. A versenyt végül parádés módon megnyerte Nico Rosberg és tavalyi csapattársa Lewis Hamilton előtt, az F1 történetének első éjszakai futamjának győztesévé válva. Japán is ígéretesen kezdődött számára, a 4.helyről indult, jó rajtot véve feljött a 2.helyre, majd a boxkiálláskor a BMW-s Robert Kubicát megelőzve másodszorra nyert a Renault R28-assal. A győzelem értékét tovább növeli a csapattárs, Piquet 4.helye, így míg Szingapúrban szerencsével, Japánban erőből nyert. Kínában egy ellenfelére kellett csak figyelnie, a Mclarenes Heikki Kovalainenre, mivel Hamilton és a Ferrarik a rajtnál elhúztak. Kovalainen meg is előzte a rajtnál, de a kör végére simán visszaelőzte. Taktikai csatát vívtak volna, de Kovalainen defektje miatt ez elmaradt. Egy 4. helyet vihetett haza, míg Piquet 8. helyen ért célba. A Renault bebiztosította a 4. helyet a konstruktőrök között. A Brazíl Nagydíjon második lett, aminek köszönhetően az 5. helyen zárta a 2008-as évet, egy ponttal megelőzve a BMW Sauber versenyzőjét, Nick Heidfeldet. A nagydíj után néhány nappal bejelentették, hogy – látva az autó versenyképességének javulását – Alonso 2010-ig meghosszabbította a szerződését a Renault-val.

Egy újabb felejtős év - 2009

 A 2009-es szezont változatlan felállásban kezdte a Renaultnál, a csapattársa tavalyi gyengébb szerepése után kisebb meglepetésre továbbra is Nelsinho Piquet maradt. A 2009-es szabályoknak megfelelően épített Renault R29 az első teszteléseken a leglassabbak között volt, a későbbi tesztek során javítottak, de látványosan elmaradtak a legjobb eredményeket produkáló Brawn-kocsiktól. Alonso ennek ellenére optimista maradt és nyiatkozataiban a világbajnoki cím elhódításáról beszélt. Az idénynyitó Ausztrál nagydíjon kisebb csalódást keltve csak a 10. helyről indulhatott, de a versenyen jól küzdve a kieséseknek is köszönhetően fejött az 5. helyre. A Maláj Nagydíjon a csapat és Alonso is javítást remélt, ez azonban elmaradt, bár a 9. helyről szenzációsan rajtolva rövid ideig a 3. helyen haladt, de nehezebb autója miatt visszaesett a 7. helyig, de lett volna esélye egy jobb szereplésre. Ez azonban nem sikerült, mert a hirtelen eleredő esőben a vizes pályán megcsúszott és visszaesett a mezőny végére, majd a hirtelen a pályát elöntő monszuneső miatt félbe szakították a versenyt ezzel megfosztva Alonsót a javítás lehetőségétől. Eközben a Motorsport Világtanács engedélyezte a Brawn, a Williams és a Toyota csapatok által használt duplafedeles diffúzorok használatát, így a Renault is ennek kifejlesztésére kényszerült. Kínára elkészült egy ideiglenes változata, amellyel Alonso a 2. helyet szerezte meg az időmérőn, a két Red Bull-Renault által közrefogva. A versenyen ismét esett az eső, ami tönkretette a könnyű autóval induló Alonso taktikáját. A mezőny végéről mégis fel tudott kapaszkodni a pontszerző helyekig, ám hibázott és nagy csalódásra a 9. helyen végzett ezzel egymás után másodszor nem szerzett pontot. Egy héttel később Bahreinben egy viszonylag eseménytelen versenyen a 8. helyet szerezte meg, amivel 1 pontot szerzett. Eredményének értékét emeli, hogy a hőségben folyadék-utánpótlás nélkül versenyzett. A szezon következő versenye Alonso hazai futama a Spanyol Nagydíj volt. A Renault erre a versenyre kisebb újításokkal készült, de ez nem hozott átütő sikert. Fernando azonban ennek ellenére a 8. helyről rajtolva egyenletes teljesítményt nyújtva és egy kis szerencsével az 5. helyen végzett több tízezer szurkolója előtt. Monacóban a harmadik szabadedzést megnyerve sokat lehetett várni az időmérőn. Azonban a kvalifikáció harmadik részére nagyon megtankolták a Renault-t, így a 9. helyet szerezte meg. Másnap hosszas körözgetés végén, Vettel majd Kovalainen kiesése után, a 7. helyen zárt, így gazdagítva világbajnoki pontjait kettővel. Ezután Isztambulban és Silverstoneban következett két nullázás, majd a Nürburgringen a Q1-ben 2. helyen zárt, de a második etapban a változó időjárás kiszúrt vele és csak a 12. lett. A futamon felkapaszkodott a 7. helyre és a 2007-es Olasz Nagydíj óta ismét leggyorsabb kört futott a versenyen. 6 évvel első futamgyőzelme helyszínén ismét pole pozícióból kezdhette a futamot. Az első helyről rajtolva a 12. körig az élen haladt, amikor kiállt kereket cserélni, ám szerelői rosszul rögzítették a jobb első kerekét -és hasonlóan, mint a 2006-os futamon -, az levált így vissza kellett mennie a boxba, majd 3 körrel később műszaki hiba miatt végleg feladta a versenyt. Idei második hazai versenye, a valenciai Európa Nagydíj sikeresebben alakult számára, mint a négy héttel korábban megrendezett magyar futam. Az első pénteki szabadedzésen 9. lett, az aznapi másodikon viszont ő bizonyult a leggyorsabbnak. Bár a szombati szabadedzésen csak 15. lett, az időmérőre feljavult, és a 8. rajtkockát szerezte meg. A versenyen szintén jó teljesítményt nyújtott, végül a 6. helyen intették le, amivel újabb három ponttal lett gazdagabb. Az egy héttel később megrendezett belga futam szintén ígéretesen kezdődött számára, hiszen a pénteki első szabadedzésen a 3. legjobb időt autózta. A folytatás azonban nem úgy alakult, ahogy azt szerette volna: a másik két edzésen még az első tízbe sem tudott bekerülni (14., majd szombaton 17.). A helyzet az időmérő edzésen sem javult, így csupán a 13. helyről várhatta a rajtot. A verseny a jó boxtaktikának köszönhetően azonban biztatóan alakult, hiszen amikor a mezőny nagy része már kiállt első tervezett kerékcseréjére, Alonso még mindig a pályán körözhetett az egyre könnyülő és gyorsuló Renault-val. Ennek köszönhetően egészen a 3. helyig kapaszkodott fel és csupán néhány másodperccel volt elmaradva a versenyt vezető Raikkönentől és a finnt üldöző Fisichellától. Azonban a dobogós helyezés reménye hamar szertefoszlott, amikor boxkiállása alatt a szerelői nem tudták felrögzíteni a bal első kerekét, valószínűleg egy, a rajtnál szerzett sérülés miatt. Amikor visszatért a pályára, a spanyol lemaradása már hatalmas volt, a pontszerzésre sem maradt sok esélye. Pár körrel később fel is adta a versenyt, így pont nélkül zárt Belgiumban. Az olasz futam helyszínén, Monzában a Renault ismét bevetette a KERS-t, ami a sok egyenes miatt komoly előny ezen a pályán. Ennek megfelelően a spanyol jól teljesített az időmérőn, és végül a 8. rajthelyet szerezte meg. A verseny szintén biztatóan alakult, megelőzte Kovalainent, majd Liuzzi, valamint a verseny utolsó körében Hamilton kiesésének köszönhetően az 5. helyen ért célba, újabb 4 pontot szerezve ezzel. Az előző évi Szingapúri Nagydíjat ugyan megnyerte, de pont a futam előtt bizonyították be, hogy nem volt véletlen Piquet balesete. Rosberg és Vettel büntetése révén, így az évben először lett hivatalos a dobogós díjkiosztó ceremónián, a 3. helyet elfoglalva. Japánban a 12. helyet szerezte meg az időmérőn, de hátrasorolták jónéhány pilótával együtt, mert nem lassítottak sárga zászló alatt, így Fernando csak a 16. helyről indulhatott. A jó stratáégia ellenére a futamot pont nélkül zárta. Interlagosban szintén nagyon peches volt. A futamot a 10. helyről kezdhette meg, ám Sutil és Trulli összeütközött, és ennek áldozatául esett, így még az első kört sem sikerült befejeznie. A Renault nagyon gyengén szerepelt Abu-Dzabiban, így Fernando már az első etapban kiesett a kvalifikáción (a rendszer 2006-os életbeléptetése óta először), majd a futamon egy 14. hellyel búcsúzhatott el másodszorra és valószínüleg örökre a Renault-tól.

  Magánélet

Fernando Alonso olyannyira óvja a magánéletét, hogy arról is ellentmondásosak a hírek, hogy nős-e vagy sem. Partnere, Raquel del Rosairo Macias egy spanyol popegyüttes énekesnője, akivel a versenyző egy rádióműsorban ismerkedett meg, amelyre del Rosario Macias Alonso kérésére ment el. Alonso egyébként sok más Formula 1-es pilótához hasonlóan Svájcban, a Genfi-tó partján vásárolt magának házat és itt él kedvesével.

Becenevek

Alonsót hazájában sokszor hívják "Magic Alonsónak" (az-az "Varázslatos Alonsonak"), ami egyben utalás hobbijára, a bűvészkedésre is. Fernando több interjúban is elárulta, a neve nem olyan hosszú, hogy becézésre szorulna, mégis gyakran hívják: Fer, Ferni, Nando, Nano-nak.

 

Fernando Alonso Eredményei
Év Csapat Győzelem Pole-Pozició Leggyorsabb Kör Pont Helyezés
2001 Minardi  0  0 0  0  23
2003 Renault F1 Team  1  2  1  55  6
2004 Renault F1 Team  0  1  0  59  4
2005 Renault F1 Team  7  6  2  133  1
2006 Renault F1 Team  7  6  4  134  1
2007 Mclaren-Mercedes  4  2  3  109  3
2008 Renault F1 Team  2  0  0  61  5
2009 Renault F1Team  0  1  2  26  9

 

 

 

 
Idó
 
Névnapköszöntő
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2009-11-08
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
SMS-Hírdetőfal
 
Üzenőfal
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Háttérzene


 

 
Szavazás
Szereted Fernando Alonso-t?

Igen Szeretem!
Nincs vele bajom, de nem szurkolok neki!
Nem Szeretem!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre    *****    Egy asztrológiai elemzés,sok segítséget ad,életünk megtervezéséhez,rendeld meg és küldök egy 3 éves éves elõrejelzést is    *****    Szeretne leadni felesleges kilókat? Szeretné méregteleníteni és tisztítani szervezetét?Csatlakozzon a programhoz még ma!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, kezd az évet azzal, hogy belenézel, én segítek értelmezni amit látsz. A saját akaratod dönt!