KERS: Kinetic Energy Recovery Systems | 
		  | 
		2009.11.20. 17:40 | 
	 
		| 
 Az új irányvonal a környezetvédelem fontosságát hívatott erősíteni az autósportok non-plus ultrájában.Ez teljesen misztikus dolog, hiszen a Formula 1 sorozat sosem erről volt híres. A tény viszont az, hogy a közforgalomba autót gyártók is kezdik érezni ennek fontosságát. Egyre több gyártó gondolkozik hybrid-technológiában, egyre többnek van kimondottan elektromos járműve.  			
		 | 
	 
 
 
	
		A Forma 1-es tükrök titkai | 
		  | 
		2009.11.20. 17:38 | 
	 
		| 
 Amikor vizsgálgatni kezdünk egy Formula 1-es versenygépet, kevesünknek jut eszébe az, hogy a visszapillantó tükröket vegyük alaposabban szemügyre. A Kanadai Nagydíjon a Williams istálló esetében azonban bebizonyosodott, hogy ezek a kis alkotóelemek is roppant fontos és szerves részei az autónak. Egyrészről azért, mert ezen elemek segítségével kísérheti figyelemmel a mögöttes forgalmat a pilóta, másrészről pedig azért, mert -mint láthattuk- meghibásodás esetén ez a kis eszköz is képes hatalmas galibát okozni. 			
		 | 
	 
 
 
	
		Forma-1 lexikon | 
		  | 
		2009.11.20. 17:37 | 
	 
		| 
 Érdekes Dolgok, a Nagyvilágból... 			
		 | 
	 
 
 
	
		Az Aerodinamika fejlődése az F1-ben | 
		  | 
		2009.11.20. 17:33 | 
	 
		| 
 Az autók aerodinamikájával már a kezdet kezdetén foglalkoztak a konstruktõrök. A 30-as években viszont a tervezõk csupán a motor erejét fokozták, a versenyautók pedig a szögletes formát követték. Az igazán aerodinamikailag kidolgozott elsõ versenyautót az Auto-Union cég készítette 1936-ban. Az igazi kutatásokra, amelyek a leszorító erõvel foglalkoztak, további 30 évet kellett várni. A II. világháború elõtt az áramvonalas kocsiszekrényekben ülõ pilóták gyakran az út felett lavíroztak a lehajtóerõ hiánya miatt.  
 			
		 | 
	 
 
 
	
		A boxban használatos eszközök | 
		  | 
		2009.11.20. 17:31 | 
	 
		| 
 A boxkiállás a futam egyik legfontosabb része, hiszen a versenyzők a gyors munkának köszönhetően akár több helyet is előre léphetnek, ám ugyanúgy veszthetnek is, ha valami galiba támad. 			
		 | 
	 
 
 
	
		Mivel érkeznek az F1-es csapatok a versenyheszínekre? | 
		  | 
		2009.11.20. 17:30 | 
	 
		| 
 A Forma 1-es pályákra látogató mezőny olyan akár egy család, az együttélés minden jó, és rossz oldalával. Az elmúlt években általában 17-18 világbajnoki futamra került sor egy szezonon belül. Ez azt jelenti, hogy a Forma 1-ben dolgozók a versenyszezon alatt két hétből mindössze három napot tölthetnek otthon, tehát szinte második otthonuk a paddock, és annak környéke. Ennek megfelelően a csapatok lakóbuszai, kamionjai minden kényelemmel felszerelt szállítóeszközök. 			
		 | 
	 
 
 
	
		A Forma 1-ből származó technikai előnyök | 
		  | 
		2009.11.20. 17:29 | 
	 
		| 
 Az ELF több mint 35 éve vesz részt a Forma-1-es versenyzésben. Ez a részvétel és a következő évekre vonatkozó törekvések teszik képessé a Total Csoportot arra, hogy folyamatosan fejlődjön a kutatásban, úgy hogy állandóan keresi azokat az új lehetőségeket, amelyek hozzájárulnak célkitűzései megvalósításához. 
  			
		 | 
	 
 
 
	
		 Az F1-es fékrendszer | 
		  | 
		2009.11.20. 17:28 | 
	 
		| 
 Az egyik legelképesztőbb része egy Formula-1-es autónak a fékrendszer. A fékek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton. 
  			
		 | 
	 
 
 
	
		F1 onboard cam: Száguldó képek | 
		  | 
		2009.11.20. 17:27 | 
	 
		| 
 A Formula 1 pár éve a digitális televíziózás egy teljesen új korszakába lépett. A Bernie Ecclestone által irányított FOCA, amely felügyeli a sport televíziós közvetítések jogait, több tízmillió angol fontot költött, hogy megvegye és továbbfejlessze a szükséges technikai felszereléseket.  			
		 | 
	 
 
 
	
		Forma 1-es motorok | 
		  | 
		2009.11.20. 17:26 | 
	 
		| 
 A globalizáció fokozódásával párhuzamban a Formula 1-ben is erősödik az a tendencia, hogy a világ nagy autó, és motorgyártói képviseltetik magukat a száguldó cirkuszban, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat. Ezzel magyarázható hogy a kezdetektől jelen levő Ferrarihoz az évek során csatlakozott a Honda, a Renault, a BMW, Toyota, és a Mercedes.  			
		 | 
	 
 
				 
				
 |