KERS: Kinetic Energy Recovery Systems |
|
2009.11.20. 17:40 |
Az új irányvonal a környezetvédelem fontosságát hívatott erősíteni az autósportok non-plus ultrájában.Ez teljesen misztikus dolog, hiszen a Formula 1 sorozat sosem erről volt híres. A tény viszont az, hogy a közforgalomba autót gyártók is kezdik érezni ennek fontosságát. Egyre több gyártó gondolkozik hybrid-technológiában, egyre többnek van kimondottan elektromos járműve.
|
A Forma 1-es tükrök titkai |
|
2009.11.20. 17:38 |
Amikor vizsgálgatni kezdünk egy Formula 1-es versenygépet, kevesünknek jut eszébe az, hogy a visszapillantó tükröket vegyük alaposabban szemügyre. A Kanadai Nagydíjon a Williams istálló esetében azonban bebizonyosodott, hogy ezek a kis alkotóelemek is roppant fontos és szerves részei az autónak. Egyrészről azért, mert ezen elemek segítségével kísérheti figyelemmel a mögöttes forgalmat a pilóta, másrészről pedig azért, mert -mint láthattuk- meghibásodás esetén ez a kis eszköz is képes hatalmas galibát okozni.
|
Forma-1 lexikon |
|
2009.11.20. 17:37 |
Érdekes Dolgok, a Nagyvilágból...
|
Az Aerodinamika fejlődése az F1-ben |
|
2009.11.20. 17:33 |
Az autók aerodinamikájával már a kezdet kezdetén foglalkoztak a konstruktõrök. A 30-as években viszont a tervezõk csupán a motor erejét fokozták, a versenyautók pedig a szögletes formát követték. Az igazán aerodinamikailag kidolgozott elsõ versenyautót az Auto-Union cég készítette 1936-ban. Az igazi kutatásokra, amelyek a leszorító erõvel foglalkoztak, további 30 évet kellett várni. A II. világháború elõtt az áramvonalas kocsiszekrényekben ülõ pilóták gyakran az út felett lavíroztak a lehajtóerõ hiánya miatt.
|
A boxban használatos eszközök |
|
2009.11.20. 17:31 |
A boxkiállás a futam egyik legfontosabb része, hiszen a versenyzők a gyors munkának köszönhetően akár több helyet is előre léphetnek, ám ugyanúgy veszthetnek is, ha valami galiba támad.
|
Mivel érkeznek az F1-es csapatok a versenyheszínekre? |
|
2009.11.20. 17:30 |
A Forma 1-es pályákra látogató mezőny olyan akár egy család, az együttélés minden jó, és rossz oldalával. Az elmúlt években általában 17-18 világbajnoki futamra került sor egy szezonon belül. Ez azt jelenti, hogy a Forma 1-ben dolgozók a versenyszezon alatt két hétből mindössze három napot tölthetnek otthon, tehát szinte második otthonuk a paddock, és annak környéke. Ennek megfelelően a csapatok lakóbuszai, kamionjai minden kényelemmel felszerelt szállítóeszközök.
|
A Forma 1-ből származó technikai előnyök |
|
2009.11.20. 17:29 |
Az ELF több mint 35 éve vesz részt a Forma-1-es versenyzésben. Ez a részvétel és a következő évekre vonatkozó törekvések teszik képessé a Total Csoportot arra, hogy folyamatosan fejlődjön a kutatásban, úgy hogy állandóan keresi azokat az új lehetőségeket, amelyek hozzájárulnak célkitűzései megvalósításához.
|
Az F1-es fékrendszer |
|
2009.11.20. 17:28 |
Az egyik legelképesztőbb része egy Formula-1-es autónak a fékrendszer. A fékek képesek az autót 320 km/h-ról 3 másodperc alatt 80 km/h-ra lassítani 100 méter úton.
|
F1 onboard cam: Száguldó képek |
|
2009.11.20. 17:27 |
A Formula 1 pár éve a digitális televíziózás egy teljesen új korszakába lépett. A Bernie Ecclestone által irányított FOCA, amely felügyeli a sport televíziós közvetítések jogait, több tízmillió angol fontot költött, hogy megvegye és továbbfejlessze a szükséges technikai felszereléseket.
|
Forma 1-es motorok |
|
2009.11.20. 17:26 |
A globalizáció fokozódásával párhuzamban a Formula 1-ben is erősödik az a tendencia, hogy a világ nagy autó, és motorgyártói képviseltetik magukat a száguldó cirkuszban, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat. Ezzel magyarázható hogy a kezdetektől jelen levő Ferrarihoz az évek során csatlakozott a Honda, a Renault, a BMW, Toyota, és a Mercedes.
|
|